05 enero 2015

Mutluluk projesi-1.bolum

Yeni yila ilk girdigimiz gun soyle geride biraktigim yili bir dusundum, oturdum ve ciddi ciddi dusundum her ne kadar dusunmek benim bunyeme iyi gelmesede Ingilterenin guzel havasindan olsa gerek aklima neden daha mutlu olmayayim fikri geldi. Mutsuz muyum? hayir gayet mutluyum. Yaptigim isten mutluyum, ogretmek iyi geliyor ama niye bende yeni birseyler ogrenmeyeyim dedim kendi kendime, sanirim buna ihtiyacim vardi. Sonra kizim var hayatimin her aninda iyiki var dedigim. Yaptigim seylerden haz aliyorum kucuk seylerde beni mutlu ediyor ama bisey eksik gibi geldi, madem cevremdeki olumsuzluklari degistiremiyorum kendimi mumkun oldugunca uzak tutayim bari, beni hosnutsuzluga iten durumlar. kendime her ay yapmak icin yeni hedefler secmeye karar verdim beni hep bir adim daha iyiye goturecek, daha mutlu edecek seyler...
yeni yil yeni baslangiclar yeni umutlar demek degilmiydi? Iste benim yeni baslangiclarim..Ocak ayi planlarim:
1- Neslihan ol hatta daha cok ol :)
2- hissettigin gibi davran
3-yapacagini o anda yap
4-nazik ve adil ol
5-disari cik (mumkun oldugunca yapiyordum ama bir carkin icinden cikmam gerek)
6- hesap yapma
7-Aski hisset :) beni en cok etkileyende bu sanirim belkide en zorlandigim kisim burasi :)

neyse daha mutlu olmaya calisirken bu ay erken uyumaya karar verdim. ne ilginctir insan yataga gitmeye usenir halbuki yorgunuzdur ama bir turlu o yataga gidilemez tv karsisinda zaman oldurmek yada sosyal medyada gezinmek uyumaktan daha kolay gelir. Halbuki farkettimki dogru duzgun uyudugumda gunum cok daha kolay ve eglenceli geciriyorum, agresiv yada paranoyak olmuyorum :) tabii benim calisma kosullarimda yatis saati 22:00dan once olamiyor ama oda biseydir. Keira Defne yatarken bende yatiyorum artik, zaten zevk alarak seyrettigim tek programlar yemek kanallarinda olunca onlarda temcit pilavi gibi tekrarlaninca en guzel cozum uyumakta. Yat uyu dinlen.. Cocukluk ve genclik yillarimi hatirliyorum ne zinde kalkardim sabahlari. 6-7 dedi mi saat ben uyanirdim, Keira Defne dogduktan sonra bir uyku hali geldi halbuki hic gece zorluk cekmedim ben onunla..neyse bir baska plan daha gecmisi oraya buraya cekme :) yasandi gecti gitti, ne getirebilirsin bugune ne gidebilirsin geriye birak orda dursun... 
Neyse diyecegim o ki herkes yeni yilda orda burda sampanya patlatirken havai fisek gosterisi seyrederken ben 21:30 da Alfriston semalarinda kizimla misil misil uyuyodum, ertesi gun aynaya baktim ve kendi kendime cok guzelsin bugun dedim buda megalomanlik ha bide ben mutlu oldugumda cevremdekileride mutlu ediyorum onu farkettim :)

mutluluk projesinin ilk adimlari..



2 comentarios:

Joujou dijo...

Eğer 22.00'de yatağa girebilmişsem ya hastayımdır ya da 48 saat uyumamışımdır. 24.00'te yatağa girebilmişsem, 'Bugün erken uyudum, oley!' diyorum kendime. Ama erken yatmak gerektiği konusunda aynı fikirdeyim. Çünkü uykusuzken çok tahammülsüz oluyorum ben de.

Neslihan dijo...

Aslinda isleri belirli bir duzene koyunca erken uyumak mesele olmuyor ama cogunlukla diyoruz ki onuda yapayim bunuda yapayim zaman akip gidiyor ama gerekli 7-8 saati uyumak positif dusunceyi tetikliyormus..ben daha zinde oldugumu hissediyorum cok 22 de uyuyamasamda en azindan 7-8 saat uyuyabilecegim sekilde yataga gidiyorum :)